Wednesday 19 December 2012

Banjir oh banjir


Kini sudah menghampiri penjhujung tahun 2012. Sudah menjadi kelaziman penduduk di Pantai Timur kedatangan musim banjir amatlah dinanti-nantikan, dinanti-nantikan dalam bab ini membawa maksud yang mendalam. Dinantikan dengan penuh debaran, kesabaran,pengorbanan dan keriangan.

Peringatan kepada semua sekolah Ahli PKG Raja dan tak ketinggalan juga kepada semua sekolah-sekolah di Terengganu, bagi sekolah-sekolah yang sering kali dinaiki air bah ( banjir ) hendaklah sentiasa berwaspada dan beringat-ingat selalu terutama bilik-bilik utama yang memuatkan segala harta benda yang berharga hendaklah sentiasa dipantau dan dipindahkan ke tempat yang selamat terlebih awal. bak kata pepatah melayu, beringat sebelum kena, sediakan payung sebelum bah.

Bagi ibu bapa yang dianugerahkan anak-anak oleh Allah, Pencipta Sekalian Alam, bersamalah kita menjaga permata berharga ini agar tidak terlibat sama dalam keghairahan bermain air bah sehinggakan menggadaikan nyawa. Sesungguhnya segalanya sudah ditentukan olehNya, namu kita sebagai manusia yang berakal hendaklah sentiasa berusaha dan berikhtiar untuk mengatasinya selagi termampu dan terdaya.

Bagi PKG Raja jadikan sejaran ( 2 DISEMBER 2009. Hujan yang turun tanpa henti sejak dari kelmarin telah menyebabkan kawasan PKG Raja telah di naiki air. Alhamdulillah setakat ini air banjir belum lagi ke tahap memasuki ruang dalam pejabat PKG. Kami di PKG Raja telah bersiap sedia menghadapi banjir, jika air banjir memasuki ruang dalam pejabat PKG.)


bersamalah kita renungkannya.......

Cetusan Pandangan     Cgu. Lah ( PTP II - PKG Raja )